SCANNER

Scanner ile klavyeden veri okumak için sınıftan bir nesne oluşturmamız gerekir.

Scanner veri = new Scanner(System.in);

Scanner sınıfının yapıcısına System.in InputStream kaynağı verilir. Alınan veriyi değişkene atamak için ise aşağıdaki gibi yapılır :

int sayi = veri.nextInt();

Bu metod ile kullanıcıdan Integer tipinde değer girmesi beklenecektir.

  • nextByte()
  • nextShort()
  • nextFloat()
  • nextDouble()
  • nextBoolean()
  • nextLine()
  • next()

ÖRNEK :

package com.org.java;
import java.util.Scanner;
public class Java{
  public static void main (String [] args) {
    System.out.println("3 sayi giriniz : ");
    Scanner veri = new Scanner(System.in);
    int veri1 = veri.nextInt();
    int veri2 = veri.nextInt();
    int veri3 = veri.nextInt();
    System.out.println("Girilen sayilar : ");
    System.out.println(veri1);
    System.out.println(veri2);
    System.out.println(veri3);
  }
}

Ekran çıktısı :

3 sayi giriniz : 
1
2
3
Girilen sayilar : 
1
2
3

JOPTIONPANE KULLANIMI

JOptionPane, kullanıcı ile etkileşimi sağlar. Yani veri alır veya mesaj gönderir. Bu işlemi bir pencere yardımıyla yapar.

Kullanımı :

import javax.swing.JOptionPane;
public class Java{
  public static void main (String [] args) {
    String sayi = JOptionPane.showInputDialog("Bir sayi giriniz : ");
  }
}

Bilgi Mesajı Gösterme :

Bu metod sayesinde kullanıcıdan veri almak yerine sadece mesajınızı gösterir.

Kullanımı :

JOptionPane.showMessageDialog(null , mesajiniz);